Nadawcy ogłoszeń stosują różne metody, w celu uczynienia swojego przekazu bardziej widocznym. Umieszczając ogłoszenia w prasie, wykupują na przykład możliwość ich wydrukowania pogrubioną czcionką, w większym formacie albo w odróżniającej od innych formie. To właśnie nietypowa, niepowtarzalna forma ma przyciągnąć uwagę odbiorcy, zwłaszcza tych ogłoszeń, które mają za zadanie oferować usługę albo towar. Afisze umieszczane na tablicach ogłoszeniowych, aby spełnić swoje zadanie odznaczają się rozmaitością barw i umieszczonych na nich motywów graficznych, czy zdjęć. Często słupy ogłoszeniowe aż mienią się od natłoku kolorów i deseni. Ważne jest też to, aby ogłoszenia nie zniknęły w natłoku innych podobnych. Dlatego też ich twórcy muszą wykazywać się kreatywnością. Starania o uczynienie ogłoszenia bardziej widocznym nie dotyczą naturalnie tych umieszczanych w radiu. Chociaż i tu, aby być usłyszanym i wyłowionym spośród innych powinno się odróżniać formą. Mówiąc o formie ogłoszeń, warto wspomnieć, że według psychologów najbardziej zapadają w pamięć te zabawne i zaskakujące.